tiistai 11. helmikuuta 2014

Tukholma!

Moikka! Nyt oon vihdoinkin kotona :-) Vaikka Tukholman risteily oli tosi mukava (vaikka kaikki ei mennyt ihan nappiin), oli aivan ihanaa päästä takasin kotiin ja nähdä kavereita. Torstai-iltana lähdettiin siis äidin kanssa lentokoneella Helsinkiin. Ite vihaan lentää lentokoneilla, mutta onneksi matka ei ollut pitkä. Heti Helsinkiin päästyään, mentiin Amarilloon syömään. Sitten suunnattiin tätini luo, jossa menimmekin pian nukkumaan.

Perjantaina lähdettiin heti aamupalan jälkeen kaupunkiin shoppailemaan. Monen tunnin shoppailun jälkeen mentiin äidin kanssa sushi baariin ja illemmalla käytiin vielä Starbucksissa. Kaupunki reissulta löyty aika montakin kivaa vaatetta ja hyvään hintaankin! Pitkän päivän jälkeen, lähdettiin takaisin tädilleni, jossa tekasin vielä pikasesti kevyen iltaruuan.

Haha koko ajan vaan ruokakuvia :D Lauantaina meijän laiva sitten lähti viiden kuuden maissa. Me siis jaettiin se hytti mun isoveljen ja sen tyttökaverin kanssa! Heti kun oltiin kotiuduttu meidän tosi pieneen hyttiin, lähdettiin bufeeseen syömään. Bufeessa oli paljon hyvää ruokaa! Loppu-ilta vietettiin shoppailemassa tax free:ssä ja laivan baarissa. Laivalla oli myös paljon esityksiä ja tanssimista. Illalla mulle alko tulemaan tosi huono olo (matkapahoinvointi<3) ja laivan keikkuminen oli ihan hirveetä!

Sunnuntaina kun heräsin, olo oli paljon parempi ja lähdettiin kaikki iloisena Tukholmaan shoppailemaan! Tukholmassa oli sateinen ja harmaa keli, mutta se ei meitä haitannut. Ensimmäisenä käytiin aamukahvilla Urban Coffeessa ja sitten lähdettiin ostoskeskuksiin. Käytiin myös vanhassakaupungissa ja parilla nähtävyyksillä. Eli kaikki tähän menneessä meni perfecto! Kunnes myöhästyttiin laivasta... heh. Siinä vaiheessa kaikille tuli hirveä paniikki! Onneksi joku ystävällinen virkailija sanoi meille, että se meidän risteilylaiva (jossa meidän kaikki kamppeet oli), pysähtyisi Ahvenanmaalla ennen Helsinkiä. Nopeasti sitten lähdettiin taksilla bussiin ja bussilta toiseen laivaan joka vei meidät alkuperäiselle laivallemme. Ainut juttu joka maksoi, oli tuo halpa bussilippu! Oltiin kaikki ihan poikki, mutta käyhän se risteily tuollakin tavalla! Kun vihdoinkin pääsimme alkuperäiseen risteilylaivaamme keskellä yötä, menimme niin nopeasti kuin pääsimme nukkumaan.

Maanantaina lähdettiin laivasta Helsingin kaupunkiin, mutta mentiin heti Starbucksille eikä tehty mitään muuta, sillä me ei vaan yksinkertasesti jaksettu. Illalla mun ja äitin piti silti lentää vielä Ouluun ja se lentomatka meni ihan kivastikkin, sillä en jaksanu edes välittää tai pelätä haha. Lentokentältä mun piti vielä mennä suoraa treeneihin jotka meni yllättävän hyvin vaikka olinkin jättänyt parit treenit väliin tuon matkan takia.

Hups tulipa paljon tekstiä ja kuvia! Toivottavasti tykkäsitte postauksesta ja ens postaus tulee olemaan varmaankin Tukholman ostospostaus :) Heippa!